این آمار در آزمون سال ۱۴۰۲ به ۵۲.۱ درصد کاهش یافته است. این کاهش نشاندهنده بهبود نسبی در توزیع رتبههای برتر کنکور بین دهکهای مختلف اقتصادی است.
با این حال، همچنان بیش از نیمی از رتبههای برتر کنکور متعلق به دو دهک بالای درآمدی است که نشاندهنده نابرابری در دسترسی به امکانات آموزشی و تأثیر آن بر نتایج کنکور میباشد.
این نابرابریها میتواند ناشی از تفاوت در دسترسی به منابع آموزشی، کیفیت مدارس و توانایی مالی خانوادهها برای استفاده از کلاسهای کنکور و معلمان خصوصی باشد. برای کاهش این فاصله، نیاز به برنامهریزیهای جامع در زمینه عدالت آموزشی و افزایش دسترسی دهکهای پایینتر به امکانات آموزشی باکیفیت وجود دارد.
منبع:شرق
در گفتوگوی فراز با دو نماینده مجلس بررسی شد:
رادمان رسولی مهربانی در پایان نامه: فصل سوم، قسمت پنجم
کشور دوست و برادر جدید
افزایش تعرفه، مطالبه همیشگی اپراتورها؟!
جشنی برای کودکان کار
جزیره به روایت یکی از قدیمیترین ساکنانش